Subject: RE: Riigitee nr 79 km 1,834 MS projekt
From: Andri Põrk <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 15 Apr 2025 09:39:17 +0300

Tere

Saadame UUESTI kooskõlastamiseks Saaremaa vald, Upa küla, Upa-Tahula tee
ristumiskoha ehitusprojekti riigiteega nr 79 Upa-Leisi tee km 1,834.

Projekt on korrigeeritud vastavalt järgnevatele Herkki Rõõm poolt tehtud
märkustele:

1.	Liiklusmärk 221 tuleb paigaldada pöörderaadiuse algusesse.
Korrigeerida lahendust.

a.	VASTUS: Märk nihutatud.

2.	Teekatte märgistus 943 antud ristmikul ei ole põhjendatud
vajadusega. Kuna tegemist on kohaliku tee ristmikuga, siis antud asukohta
seda vajalik paigaldada ei ole.

Võtta see projektist ära.

Kuna see märgistus on riigitee teemaa kinnistul, siis hilisemalt on
Transpordiamet kohustatud seda teekatte markeeringut regulaarselt
uuendama, antud kulutus ei oleks põhjendatud.

a.	VASTUS: Teemärgis eemaldatud.

3.	Vastavalt juhendile on öeldud:

Kui ristmiku kaare joone pikkus on suurem kui 10 meetrit, paigaldatakse
kaarele täiendavad kollaste helkuritega tähispostid, mille omavaheline
kaugus kaarel ei oleks > 10 m

Palume vaadata üle ja kontrollida näidatud täispostide omavahelised
vahekaugused – maksimaalne vahekaugus 10 m. Vajadusel tuleb lisada poste.

a.	VASTUS: Lisatud üks tähispost.

4.	Ristumiskoha alla jäävad olemasolevad maakaablid – kuna ristmik
laieneb, siis tuleb ette näha ka kaablite kaitsmine.

a.	VASTUS: Lisatud kaablikaitsetorud tee laienduste alla.

5.	Mida tähendab näidatud tingmärkide värvi erinevus ristmiku katte
osas

a.	VASTUS: Mitte midagi, korrigeerisin.

6.	Näidata riigiteega kokku viimise osa.

Kokku viimine astmeliselt.

Näidata asendiplaanil ja lõikejoonisel.

a.	VASTUS: näitasin plaanil eraldi hatchiga kokkuviimise ala ja
lisasin kokkuviimise ristlõike joonise.

7.	Projektis nähtavuskolmnurga näitamisel tuleb kasutada Maa-ameti
kaardirakendust.

Nähtavuskolmnurk peab olema terviklikult peal kantud ning selgelt
arusaadav.

Joonisel peab olem tehtud ka märkus:

VASTUS: Lisatus ortofoto. Nähtavukolmnurga tingmärki täiendatud soovitud
märkusega.

Andri Põrk | Projektijuht | Klotoid OÜ| Tehnika tn 20, 93815 Kuressaare |
<http://www.klotoid.ee/> http://www.klotoid.ee/

Mobile +372 5257248 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.